Методична робота
«Мета дошкільної освіти - виховувати зрілу
особистість, в якої сформовані дитячий світогляд,
прагнення домогтися успіху, впевненість у собі,
почуття власної гідності, емоційна сприйнятливість та
вольові риси характеру»
Завданням методичної служби є:
- Вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя
- Стимулювання творчого потенціалу та інноваційних пошуків
- Підвищення педагогічної культури вихователів
- Вдосконалення педагогічної майстерності
- Розвиток спеціальних умінь та навичок
- Формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності
Базується на принципах методичної роботи:
- Педагогічна співпраця з вихователем
- Робота в режимі довіри, доброзичливості
- Творча атмосфера, стимулювання творчої активності
- Принцип допоміжно-регульованого контролю
- Надання вихователеві права вибору
- Системність методичних заходів
- Принцип "Я-повідомлень" у спілкуванні
- Щоденна допомога
- Випереджувальний характер методичної роботи
Виходячи з цілей методичної роботи і вимог до особистості та діяльності педагога намагаємось здійснювати роботу за такими напрямками методичної роботи:
- Курси підвищення кваліфікації
- Науково-практичні семінари
- розв'язання актуальних освітніх проблем в творчих групах
- узагальнення досвіду роботи педагогів
Методична робота з кадрами:
- Підвищення рівня фахової майстерності педагогів
- Курсова перепідготовка
- Атестація педагогів
- Наставництво
- Педради
- Семінари
- Консультації
- Колективні перегляди
- Робота творчої групи
Навчання педагогів відбувається в інтерактивних формах спілкування:
- Круглий стіл, диспут, консультації
- Інтерактивні лекції
- Навчальні тренінги
- Семінари, семінари-практикуми, науково-практичні семінари, семінари для педагогів спеціальних груп
- Вивчення структури та оснащення матеріального середовища
- Спостереження колективних форм діяльності дітей, індивідуальної самостійної роботи дітей, взаємовідвідування відкритих занять
Пріоритетні завдання на 2016/2017 навчальний рік:
Ø Організація роботи педагогічного колективу на забезпечення системного підходу до реалізації завдань національно-патріотичного виховання як основи формування духовного потенціалу дошкільнят;
Ø Використання новітніх технологій при розв'язанні проблеми розвитку пізнавальної активності дошкільників;
Ø Модернізація змісту і форм педагогічного процесу на основі компетентнісного підходу до розвитку особистості;
Ø Організація взаємодії дошкільного навчального закладу з батьками вихованців, залучення їх до участі в освітньому процесі закладу, груп та їх медико-психолого-педагогічна просвіта;
Ø Самовдосконалення адміністрації в галузі менеджменту та маркетингу освіти
Патріотичне виховання дошкільників
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ - ЦЕ СФЕРА ДУХОВНОГО ЖИТТЯ, ЯКА ПРОНИКАЄ В УСЕ, ЩО ПІЗНАЄ, РОБИТЬ, ДО ЧОГО ПРАГНЕ, ЩО ЛЮБИТЬ І НЕНАВИДИТЬ ЛЮДИНА, ЯКА ФОРМУЄТЬСЯ.
В. О. СУХОМЛИНСЬКИЙ.
Завдання патріотичноговиховання
- Формуваннялюбовідорідногокраю (причетностідорідногодому,сім'ї,дитячого садка,міста)
- Почуттявласноїгідностіякпредставниківсвогонароду
- Вихованнялюбові,повагидосвоїхнаціональнихособливостей
- Формуваннядуховно-моральнихвзаємин
- Формуваннялюбовідо культурногоспадкусвогонароду
- Толерантнеставленнядопредставниківіншихнаціональностей, доровесників,батьків,сусідів,іншихлюдей
Зміст патріотичного виховання дошкільників:
Залучення дітей до культурної спадщини, свят, традицій, народно-прикладного мистецтва, усної народної творчості, музичного фольклору, народних ігор.
· Знайомство з сім'єю, її історією, родичами, сімейними традиціями, складання родоводу;
· з дитячим садом, дорослими, іграми, іграшками, традиціями;
· з селищем, його історією, гербом, традиціями, видатними городянами минулого і теперішнього часу, пам'ятками;
· Проведення цільових спостережень за станом об'єктів в різні сезони року, організація сезонно? праці в природі, посів квітів, овочів, посадка кущів, дерев та інше;
· Організація творчої, продуктивної, ігрової діяльності дітей, в якій дитина проявляє співчуття, турботу про людину, рослинах, тварин в різні сезони року у зв'язку з пристосуванням до нових життєвих умов і щодня, за необхідності.
Основнінапрями патріотичноговиховання
Методи і форми роботи з патріотичного виховання
- Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам'яток, визначних місць
- Розповіді вихователя
- Бесіди з цікавими людьми
- Екскурсії
- Спостереження
- Дидактичні, сюжетно-рольові ігри
- Заняття з циклу «Історичні цікавинки»
- Розгляд ілюстративних матеріалів
- Читання та інсценування творів художньої літератури
- Слухання народної, класичної, сучасної музики
- Розглядання творів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва
- Розв'язування проблемних ситуацій
- Запрошення членів родин у дитячий садок
- Спільні з родинами виховні заходи
- Виставки, конкурси
- Свята, розваги